vintern är här!! :) och pappa är hittad IGEN... JIPPI!!! :)

Åååååå jag känner mig lite uppåt för första gången på länge! :)

När jag vaknade i morse så var det alldeles vitt ute!! :)nu hör det ju till saken att jag ÄLSKAR snö och vinter, allt blir ljusare mjukt och härligt :)
Min kära syster ringde och undrade om vi skulle gå ut o gå med hundarna så det kommer vi att göra nu i detta härliga vinter mys! :)
Nu ska jag ringa Inga sen gå och hämta Dojjan så han får komma ut och vältra sig i snön tillsammans med Gizmo! :)



Det blev en paus i skrivandet eftersom jag gick utan att avsluta ;)

Nu är jag hemma och har bara halkat omkull EN gång de va ju bra de! ;) ah ha
Hundarna älskade snön och kastade sig runt i drivorna, det var full fart med andra ord!
När jag kom hem så var jag tvungen att åter igen sätta mig med allt runt pappa... jag ringde Fonus och pratade med fröken C som jag har kontakt med där och hon hade äntligen fått tag i dom ANSVARIGA för att pappa kommit FEL!...

Så nu ska dom köra honom tillbaka dit han skulle vara från början!
Jag blir så förbannad på allt strul runt allt detta,inte nog med att man förlorat honom,nu ska han dessutom vara på vift hela Småland/Östergötland runt!.. :(
Är det inte ironiskt han levde ett hårt stökigt liv och det fortsätter även efter döden... kunde det inte bara fått gå smidigt undrar man ju?...
Trodde nästan att dom tappat bort honom där ett tag... :(

Nej då ska han först forslas först till Eksö och därifrån till Linköpings rättsmedecin för obduktion sen när han ska tillbaka till Småland för att svepas och sen åka HEM.
Nej men då så skickar dom honom till JÖNKÖPING!!.. :( VARFÖR DÅ UNDRAR JAG!?
När ska jag få hem honom då, tänker dom behålla honom eller!?... :(

Idag kom den första raporten från obduktionen och det visade sig att han var helt åderförkalkad mm hmmmm jag har begärt ALLA papper och sånt som rör omständigheterna runt pappas bortgång mm!
Min polis som jag har kontakt med tycker att jag är en aning annorlunda.. han sa att det är inte ofta som anhöriga begär sånt !?
Men vadå är det inte bättre att man får läsa och se hur det har gått till ist för att gå runt och bygga upp en massa fantasibilder om hur det gick till?
Ja jag vet inte men så funkar jag aif, han varnade mig för att det inte är någon trevlig läsning mm och det är väl klart att jag FATTAR det!
Det är ju MIN PAPPA det rör sig om för sjutton!! :(

Men jag känner ändå att det är det enda rätta, nu mer än någonsin när allt bara gå FEL runt honom, jag MÅSTE HA KOLL! Ja så är det bara och då får jag väl vara konstig då, men det är ändå min rätt som anhörig att ta del av detta om jag så önskar så det så!

Nej nog om sorligheter nu jag ska försöka att skriva om något annat än allt sånt här nästa gång, men det är svåååårt för detta är ju mitt liv just nu... :(

Ha det bäst och ta vara på era nära och kära!

puss o kram Helena :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0