Oh my god va dyrt det är att begrava pappa! :(

Jaha nu sitter man här med sin dator och klockan är mycket!...
Känslorna och gråten kommer på kvällen/natten då det blir mörkt och inga barn är vakna.
Det är då som man har tid att reflektera över vad som har hänt under dagen och det är då som hans röst dyker upp extra starkt i minnet!
Idag fick jag veta att min pappa är i Linköping på rättsmedecin och det känns ju ganska skönt att veta vart han är iaf!.. Men också hemskt med tanke på vad dom gör med honom :(
Jag fick alltså äntligen tag i en polis som jobbar i Nässjö och han kunde FAKTISKT svara på frågan som jag ställt till tuuusen andra
-VART ÄR MIN PAPPA!? :(
ååååååååååå jag blir galen på alla tårar jag ser ut som en pösmunk under ögonen! inte ens en tant på 100 år har sådanna påsar under ögonen som jag har... :(
Nej nog om mina påååsar... Idag har jag vart på Fonus och pratat med en otroligt fin tjej som för övrigt visste vem min papps va :)
Vi gick igenom hur jag ville att begravningen dödsannonsen samt kistan skulle se ut,och hon var så proffsig och bra!
Allt gick bra fram tills det att jag skulle bestämma vad det skulle stå längst ner i annonsen i tidningen,för då brast det och jag orkade inte LE längre...
Jag har några rader i en låt som jag älskar och alltid har sagt att jag vill ha på MIN begravning!
Det är en låt av mister mister och raderna lyder såhär:  -TAKE THESE BROKEN WINGS AND LEARN TO FLY AGAIN LEARN TO LIVE SO FREE.
Jag tycker att det passar så otroligt bra på min pappa, för var det någon som hade trasiga vingar så var det han och jag hoppas verkligen att han kan ta dom där han finns nu och lära sig att flyga igen och leva fri fri från alla krav och den förbannade spriten!
Jag kom just på en sak som min pappa ALLTID gjorde men mig när jag var liten och inte vägde så mycket eller ja kanske tillome när jag vägde "lite" för mycket.. ;)
Det var att när vi hade varit borta sent på kvällen och jag somnat i bilen, då bar han in mig till huset som sagt det hände även när jag va lite för tung ;)
Det var aldrig något gnäll han bara lyfte upp mig och bar mig och sånt kan vara så skönt att minnas för det är FINA minnen :)
Nog om det på fonus blev Helena varse om vad det kostar att bo på en ö och ha en pappa som inte gjorde de...
bara resan med honom från Nässjö skulle kostar :6352kronor!   Det kommer man fan till thailand för i två-tre veckor... :(
Nåja begravnigsfolk kan ta betalt för som vet att man MÅSTE i jorden det finns ju inte så mycket annat att välja på!
och jag VÄGRAR att kremera pappa på plats i Nässjö för det har jag sagt att han ska hem i ett helt stycke och  INTE i någon jäkla burk som aska... :(
Sen så kommer man till annonsen i tidningen den kostar: 3000 spänn!!
Kistan kostar: 6590 kr
blommor: 1000 kr
maten efter: 5000
Jag kan fortsätta och fortsätta men kostar gör det iaf vill jag lova! Det slutade PRELIMINÄRT på 29 091 kr!!!...
Så passa er för att trilla av pinn vill jag lova och BÖRJA SPARA TILL ERA EFTERLEVANDE!! :(
Nej nu ska jag försöka se om jag kan få lite sömn i natt då...

Ha de gott o ta vara på era liv och kom ihåg! - Det finns aldrig några hinder för vad ni vill göra det är du sj som sätter upp dom!.. :(

Kramiz Helena :)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej gumman, vet att det är svårt, tungt och jobbigt att välja ut allt från gravsten till blomma..

Men du ska veta att jag tänker på dig varje dag och hör av mig lite senare i eftermiddag.

Kram Lotta

2009-02-05 @ 08:25:00
URL: http://metrobloggen.se/sextiosex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0