Anneberg Småland 19.24 piiiiiip!

Jaha då sitter man här i Anneber Småland hos kussen och arbetet är avklarat!! :(

Jag vet inte vart jag ska börja men kan ju stara med att när vi kom till min fars lägenhet så fick jag en sådan stor chock att jag inte visste vad jag skulle känna!... :(
Till att börja med så kunde jag inte fatta att min kära pappa hade levt i detta misäär så länge, lägenheten var HELT inrökt och tapeter möbler ja ALLT var gult ! :(
Det hör ju också till saken att min far tydligen ( utan att informera mig ) varit sjuk ganska länge... han hade så sent som i okt- nov drabbats av ett STORT EP anfall =epeleptiskt anfall,i detta anfall så ramlade han på toaletten rakt fram och SKALLADE sin toalett stol så att den sprack!
Jag har inte haft en enda aning om att han var så sjuk som han var och det känns hemskt nu när jag sett hur han har bott och levt...
Det man förstod var att sängen (där han även hittades död ) vart hans liv. och det värker i mitt hjärta när jag tänker på vad han stått ut med :(
Jag fick också  veta av min kusin att han blivit bestulen på pengar och utnyttjad av dom andra hemlösa och utslagna i samhället... :(
Jag gick in i ett bakomliggande rum som skulle vart ett sovrum men dock ej användes som det,när jag kom in där så var det första jag såg en "vit" soffa som inte längra var vit.
Denna hade brunnit i tyget och NÅGON hade fimpat på golvet och mattan var brännmärkt över allt!
Jag bröt direkt ihop när jag förstod att det varit folk där som sovit över och bara skitit i att bete sig och gjort detta! Jag kan också säga att jag ALLTID vart orolig över att pappa skulle brinna inne för man vet ju aldrig om han somnar med cigg i handen då han druckit för mycket :(
Nu visade det  sig att min oro var välbefogad!..men det var tydligen så att det inte bara var honom jag skulle vart orolig över..
Alla tankar är just nu ett enda kaos, jag har som stängt av mig sj för jag har inte tid att känna efter men jag vet att när allt är över så kommer jag att bryta ihop på riktigt det vet jag.
Men just nu känns det som om jag på något sätt står utanför och tittar på medans JAG löser allt det praktiska runt detta!... :(
Jag och mamma gick igenom alla kort papper och minnen i lägenheten det var som en vandring i memorylane jag hittade ett kort på papps INNAN spriten tig över hans liv! Det var ett kort från när han gjorde lumpen och var ganska ung :)
Ni ska veta att min papps var en RIKTIG SNYGGING innan han fick problem med spriten! ;)
Jag ska lägga upp den bilden vid något tillfälle så fort jag får tag i en scaner :)
Jag hittade också hur många bilder på mig själv i alla dess former vissa ganska fina och vissa mindre fina...
Men tillbaka till lägenheten i övrigt så såg det ut som fan rent ut sagt det tog oss två dagar att städa och vi skurade säkert golvet 15 gr :(
Det är ju som så att pappa hade haft hjälp av sociala för att han inte hade klarat sig sj, dom hade gett honom en rulator samt klippt honom och kom äöven med mat till honom varje dag! :)
Men då undrar jag VARFÖR hade dom INTE städat upp och hjälp honom att få det fint när han itne klarade det sj !? :(
Hur hade dom mage att komma in till honom och se detta utan att kräva av sin chef eller iaf försöka städa upp lite ?
Hade dom bara försökt att få tag i mig och berättat om hur det VERKLIGEN stod till med pappa så hade jag KASTAT mig hit till honom och hjälpt honom att röjja upp!!
Nej det gör helt enket så otroligt ont i mig att veta att han slutade sina dagar i denna rent ut sagt äckliga bostad! :( men nu två dagar senare är allt klart iaf!!
Jag ska imorg natt åka tillb till Gotland och börja planera för hemfärden för pappa det har löst sig med pengarna nu som tur är  och jag behöver inte längre bränna papps :)
Kläderna är valda kistan är vald nu ska dom bara göra honom fin på onsd något nästa veska så ska han få åka hem till helgen kanske :)
Jag hade ju tänkt att jag skulle se honom i fredags men så gick det ju inte... polismannen jag har haft kontakt med ringde ocdh sa att pappa va i Linköping på rättsmedecin och skulle först på måndag obduceras :(
så jag får helt enkelt vänt till nästa vecka med att ta adjö av pappa! :(

Nej nu är det melodifestivalen så jag måste rusa men ha de gott så länge

kram Helena


Kommentarer
Postat av: Skogslumbern

Är du verkligen 37?

2009-02-08 @ 11:47:08
URL: http://skogshouse.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tänker på dig gumman i denna tunga stund..

Kram

2009-02-08 @ 13:26:27
URL: http://metrobloggen.se/sextiosex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0