Blir så trött !

Okeeeeeeeej nu e höstfan här och jag blir så trött!...
Men men man har ju som inte så mycke o välje på de e ju bare att åke me.

Ibl så kan man bara önska att man va en aningens längre kommen i utvecklingen här på jorden så de bara va att beama sig dit man önskade att man skulle va just nu ;)
( för då slapp man flyga vilket jag haaaaaaataaaar... :(  )

Jag kan ju säga så här mycke att om det va möjligt så hade jag legat på en skön varm terass i söderhavet (i skuggan! tänk på cancern.. )med en sexig man som bara hade ögon för MIG !

Men tillbaka till detta med att inte gilla att flyga ... Mina vänner har aldrig förstått detta med mig hmm det är nog mycket dom inte förstår men men. detta är en av sakerna! 
Ni brukar fråga hur jag vågar åka bååååt?... (hmmm för det är något man MÅSTE om man vill ta sig av kalkatraz..) 
Jag brukar då svara med ett litet ryck på axlarna och ett snett leende att
-Ja ni vet sötisar jag e en JÄVEL på o SIMME men jag e fan så mycke SÄMRE på att FLYYYGE....

Rätta mig om jag har fel men jag kan som se mig sj hoppa från ett fartyg som e på gång att sjunka och hur jag snyggt glida iväg genom vattnet ... hmmm eller iaf plaskar o kämpar för att hålla mig flytande! ( har tävlingssimmat och gjort framåtvolt i famnen på en hunk från tio meter på eriksdalsbadet... ;) hehe )

Men när jag som försöker föreställa mig ett hopp från ett flygplan som är på gång att störta så ändras genast den bilden till en dånande flash bomb som kommer åkande i 500 kilometer i timmen skrikande och viftande med armarna...
Inte de minsta graciöst!.. hmm :(  och då skulle jag inte ha den minsta nytta av mina tidigare erfarenheter,  eller man kanske skulle passa på att få till volterna på egen hand !? ha ha ha man har ju som en liten stund på sig innan man slår i marken... :(

All denna rädsla bottnar ju såklart i något!
Jag va faktiskt med om något mycket läskigt första gången jag skulle ut o flyga!..
De va så att jag o min kompis skulle åka med hennes kille i ett privatflyg till bromma,behöver jag tillägga att detta var ett eeeeenmoootooorigt flygplan :( nåja sagt och gjort Helena va på plats i det lilla planet sittandes strax bakom piloten..
Jag satt så pass nära att jag kunde fått hans att resa sig genom att bara luta mig fram ca 5 mm och flåsa i nacken på honom! hehe ( de vet i fan de kanske va de jag gjorde.. ) 

Nåja Helena på plats i sitt säte leende som ett barn på Julafton! nu skulle hon få flyga för första gången i sitt liv o de skulle bli såååå kuuul!!
Allt gick bra, starten kittlade i magen så att man inte visste om man va sugen eller om de var av själva starten ;) hehe

När vi kommit ca halva vägen ( eller luften kanske man ska säga ;)  ) så hör jag hur motorn börjar låta pruuuttt spruttt hack host - ja ni fattar!
Jag kikar nu över axeln på piloten och ser hur han rycker och sliter i ALLA spakar som kan finnas fram i ett flygplan... (Det kändes som det  iaf! )

Jag tittar på min kära vän och jag tror att vid detta tillfället så var vi precis lika bleka båda två, :(  jag tackade för denna tiden som vi vart vänner... 
Men kom på att piloten hade ju berättat att det fanns FLYYYTVÄÄÄSTAR under sätet när vi satte oss i planet.. ( HMM VAD HÄNDE MED FALLSKÄRMARNA!?... )

Nåja jag får väl ta den där jävla västen i värsta fall o sätta den under asset o hoppas på att jag träffar någon skön vattenpöl kanske ... Jag hann som inte mer än att tänke klart så hör jag motorn gå igång ! (puh kan jag säga jag slapp sikta på en pöl från typ 7000 meters höjd eller något!... (VILKEN TUUUR! ;) )

Väl på marken så åkte vi en sväng med bilen som min kompis kille skulle köpa och faktiskt köpte! men när vi väl skulle åka hem igen så hade jag INGEN lust att följa med, så dom tryckte bokstavligen in mig i planet igen... Jag var så rädd att jag knapt vågade andas hela resan hem :( -Jag ville ju ta båten jag! Som sagt jag e en jävel på att simma ;)

Nej tacka vet jag marken :) undrar hur man tar sig till Thailand på bästa sätt ENDAST markvägen!? Man får väl börja resa 4 veckor innan alla andra man ska resa tillsammans me. :(  Hmmm kul o resa sj förresten... men jag lär ju få se så mycket mer än dom som susar fram 10000 meter över mig  ;) hehe 


Nog om detta vi kan med detta konstatera att Helena INTE gillar att flyga men gör det om hon nu måste..
-Jag har ju trotts allt flugit ända till norrland !...( Luleå )1th och 15 min tror jag att de tog, men då va de ju kärleken och tanken på att få ligga som hägrade... ha ha ha
( han frågade mig också om jag va full när jag kom fram.. :(  men jag hade ju bara tagit "någon" öl på flygplatsen och ett glas vin på planeet  ;) )   

Fram kom jag och ligga fick jag göra me ;) så man kan ju kort o gott säga att det var en resa som va värd att göra ;) jiiihaaaa!! morötter är alltid bra oavsett vad det gäller...

tjipp tjipp mina vänner o alla andra med detta vill jag säga att med rätt morot så kan en flicka göra vad som helst ;)  Förutom att lära sig att flyga utan vingar!...

Puss o kram på er alla och  ta nu tillvara på livfan!!

Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin

Jag har morötta här i LA. Dom ä organiskeee.

2008-10-21 @ 07:48:24
Postat av: lut mi mot murfan

ha ha ha ha du e söt du kusinsötis :)

fram me dom så komma jag jao ;) hehe puss

2008-12-22 @ 22:26:20
URL: http://lutmimotmurfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0